woensdag 6 mei 2009

Dakwacht

Het zijn de dingen die gebeuren op bevrijdingsdag. Goed ik was van te voren opgebeld, en verwachtte toch ook niet dat ik veel feest zou vieren. De aankondiging van de dakwacht verraste me. Waar zou de dakwacht op wachten of voor waken?
Maar toen de man zich meldde was ik gewapend met de sleutel van de dakdeur en de dakwacht met een witte plastic zak. We gingen naar de 10e etage, en beklommen vervolgens het dak. Het valt me iedere keer mee dat ik daar weinig last heb van hoogtevrees (als ik maar niet te dicht bij de dakrand kom). De dakwacht betastte de dakbedekking en verwijderde het mos uit de regenwater afvoeren.
Ondertussen kon ik van het uitzicht genieten; het was alleen jammer dat het weer was omgeslagen en de wind was bepaald onaangenaam koud.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten