dinsdag 15 februari 2011

Gaat het goed in Amerika?

Een van de dingen waarvan ik nogal wat verwachtte was de mogelijkheid de nieuwste technologie te bekijken. Daarom gingen Freerk en ik gisteravond naar Tigerdirect, een van de weinige elektronica-zaken in deze omgeving gingen. Doel was te kijken naar een tablet computer maar niet de i-pad. We kwamen aan in een zaak waar veel personeel rondliep, maar vrijwel geen klanten. Dat kon natuurlijk liggen aan het uur, maar toch... De apparatuur die we wilden zien was niet uit voorraad leverbaar. Het gaf niet alleen een teleurstellend maar ook een wat unheimisch gevoel. Bij de 2e zaak waar we binnen liepen BestBuy was de situatie niet veel beter.
Nu is er in de computerwereld misschien ook wel niet zoveel nieuws dezer dagen. Is de i-pad inderdaad iets echt nieuws? Betty en Freerk kregen er een met kerstmis. En Betty kan hem nu gebruiken om Freecell te spelen, en Freerk heeft er niet veel aan want hij kan er niet mee programmeren. Freerk heeft meer plezier van zijn nieuwe Samsung Galaxy S (telefoon). waarvoor hij ook een app kon downloaden dat hem op de hoogte houdt van Ajax.

Vandaag voelde ik me voor het eerst weer goed genoeg om de hele dag bezig te zijn. Toen Anneke en ik Betty hadden afgezet bij haar Bridgeclub gingen we goedkoop eten bij Moe's Grill, om daarna naar Barnes en Noble te gaan dat daar vlak bij was. Ook hier viel de serene rust op. Ik keek hoe een mevrouw naast me een boek van de stand bij de ingang opnam; er zat een sticker op -20%. Ze bukte zich en haalde uit haar mandje hetzelfde boek te voorschijn met een sticker -30%. Ze liet het me zien: Je moet ook overal opletten, zei ze.
Ondertussen was het vandaag ook zonnig weer met een temperatuur boven de 72 graden, dus lekker. We namen een ijsje in de zon bij een permanente kinderdraaimolen. Als je daar naar zit te kijken krijg je weer bewondering voor al die jonge moeders die eindeloos ronddraaien met hun kinderen. Een rustgevend beeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten