dinsdag 25 mei 2010

Bezoek aan Nice

Gisteren viel mijn telefoon terwijl we bezig waren ons aan te kleden. Er leek niet veel aan de hand, maar vanmorgen toen mijn telefoon als wekker moest werken bleek dat hij een uur voor was. Daardoor was ik vandaag nog iets vroeger dan gewoonlijk, maar geen uur want ik had me verslapen. Het hielp niet veel bij ons voornemen naar Nice te gaan; we vertrokken op de zelfde tijd als we anders zouden hebben gedaan. De tocht naar Nice duurt ook met Bonnie toch anderhalf uur. En blijkbaar heeft men in Nice ook de verkeersrichting recentelijk veranderd: Bonnie stuurde ons iedere keer een straat in tegen de rijrichting en zagen we nog een heleboel van de stad. Hierbij ook de kerk van de madonna met de eieren. Desondanks kwamen we waar we wezen wilden: in de parkeergarage van Nice Etoile (met 2200 parkeerplaatsen). Het kostte even moeite om ons daar te oriënteren, de laag aanduideing van dewinkels is een andere dan die van de garage.
De bedoeling was toch even rond te lopen in een boekwinkel, wat we de afgelopen twee weken nog niet hadden gedaan en we gingen daartoe naar de FNAC. De FNAC heeft een afdeling boeken die groter is dan zich op het eerste gezicht laat denken. En buitengewoon groot is de afdeling stripboeken. Toen we ons daar een uur vermaakt hadden, was het tijd om te lunchen. En daartoe wandelden we een stuk in de zon en namen een salade. We zagen er van af om nog door te rijden naar Monaca. Maar we stopten op de weg terug bij een centre commercial om de laatste boodschappen voor het eten te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten