dinsdag 30 juni 2009

Onze straat

Men heeft mij met zachte drang benoemd in de technische commissie van ons dorp. Het is niet geheel duidelijk wat dat betekent en wat men van de technische commissie die uit vier personen bestaat, verwacht. Maar minstens kan ik als een soort sleutelbewaarder optreden voor de onderhoudsbedrijven die op onverwachte momenten ineens voor de deur staan en ik kan vervolgens belangrijke reparaties doorgeven aan onze beheerder. Door mijn nieuwe rol kom ik wat meer in contact met de diverse inwoners. Zo ook met mevr. P. die me toevertrouwde dat ze inmiddels 85 is. Ze is 's morgens meestal niet bereikbaar dus als er een onderhoudsmonteur bij haar binnen moet zijn is er enige discussie nodig om toegang te krijgen.
Maar ze had ook last van beestjes die volgens haar uit het riool kwamen. Ze ving er een op mijn verzoek en toen ik kwam kijken bleek het een zilvervisje te zijn. Het leek me onaannemelijk dat deze diertjes uit het riool zouden komen, maar voor de zekerheid gooide ik toch wat riool ontstopper in de openingen van het riool in haar woning. Daar houden zilvervisjes niet van verzekerde ik haar.
Vanmiddag kwam ik haar op de trap tegen, ze mopperde dat de man van de televisie nu morgenochtend zou komen, ze zou haar kinderen wel bellen om dat probleem op te lossen en ze liep verder om de post uit de brievenbus te halen. En die beestjes zijn er ook nog steeds zei ze verwijtend in mijn richting. Wat jij gedaan hebt helpt niets.
Ik voelde me een beetje schuldig en toen ik weer thuis kwam zocht ik op wat ik tegen zilvervisjes kon doen. Het zijn warme dagen deze week, de deuren zullen wel veel open staan bij de meeste mensen. Bij mij ook trouwens en terwijl ik even op het balkon ging kijken om wat frisse lucht te happen, zag ik een ambulance wagen voor de deur staan. Later bleek dat mevr P. was opgenomen in het ziekenhuis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten