vrijdag 27 juli 2012

Opa

Ik heb een cadeautje voor je, zei Steve, toen hij in Esquelbecq binnenkwam. Steve kwam rechtstreeks uit Nijmegen, waar hij met veel enthousiasme de 4-daagse had gevierd. Want het feest had 8 dagen geduurd. Vier dagen van voorbereiding en dan vier dagen van wandelen. Hij had zelf niet meegelopen, maar wel langs de kant staan aanmoedigen. Vier uur lang in je handen klappen zei hij. Maar donderdags was hij ziek geweest, hij kon niet meer tegen zoveel bier. Ik verwonder me over dat soort uitspraken uit de mond van een 23-jarige. Ze verwijzen naar een lang verleden van veel bier... Maar tijdens de vier-daagse had hij dus een cadeautje voor me gevonden. Ik pakte het uit: een luierpakje, maar dan een voor een wel heel kleine baby.
En zo kun je een rol vervullen in het leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten