zaterdag 28 februari 2009

Reis naar de VS

De voorbereidingen voor een reis die nog twee-en-een-halve maand weg is hebben geen echte haast, maar ze moeten wel gebeuren. En zo liep ik deze week binnen bij de ANWB-winkel voor een nieuw internationaal rijbewijs. Dat was in een ogenblik geregeld. Vandaag ging ook Anneke er op uit, d.w.z. we gingen samen op de fiets naar de stad en terwijl zij naar de ANWB ging, zette ik mijn fiets in de fietsenstalling in de Nieuwstraat en liep binnen bij Gianotten. Daar voegde Anneke zich bij me met een wat verwilderde blik in haar ogen: "Nu blijkt mijn rijbewijs niet geldig te zijn." Zij had een nieuw rijbewijs moeten aanvragen vorig jaar toen ze haar papieren kwijt was geraakt. Een nieuw rijbewijs op een plasic kaartje. Toen we nu na het bezoek aan de ANWB dat kaartje bekeken bleek dat het geschikt was voor de categrorieën A-M, d.w.z. voor motor, in plaats van B-E.
In feite rijdt Anneke dus al een jaar met een ongeldig rijbewijs...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten