vrijdag 21 september 2012

In 't holst van de nacht

Mijn bovenbuurman kwam het parkeerterrein afrijden terwijl ik naar onze auto liep. Hij draaide zijn raampje open en vroeg of ik er iets van wist. Hij had van de mevrouw op 1 gehoord dat de mevrouw op tien met een hoogwerker uit haar appartement was gehaald en met een ambulance afgevoerd. Ik zei dat ik van niets wist, maar dat het me wat onaannemelijk leek, want de mevrouw op 10 (mevr. Br.) woont al enkele maanden in huize de Werve. Oh, nou dan weet ik het ook niet, zei de buurman, hij draaide zijn raampje weer dicht en reed weg. Een half uur later bij de kleine supermarkt om de hoek werd ik aangesproken door meneer vI uit de andere straat van ons dorp: - Weet jij wat er aan de hand was vannacht; de politie had de straat afgezet, de brandweer was er met een hoogwerker en er stond een ambulance. - Ik heb er niets van gemerkt, moest ik bekennen. Toen ik even later weer terugliep was meneer vI inmiddels in gesprek met de heer M. en mevr. J. - Aha, zei M. hier komt de man die alles weet. - Nou, zei vI. hij weet er ook niets van, hetgeen ik moest beamen. Inmiddels was het me wel duidelijk dat er vannacht iets moest zijn gebeurd. Mevr. J. voegde er aan toe dat zij wakker was geweest en aan de brandweer had gevraagd of er brand was, maar dat was niet het geval geweest en dat had haar enigszins gerustgesteld. Waarschijnlijk was er iets met mevr. vG dacht mevr J. Ik zag aan de overkant van de straat de gezusters L., dames die doorgaans goed op de hoogte zijn van wat er gebeurt in ons dorp. Maar in dit geval hadden de dames ook niets gemerkt. Op dat moment kwam de auto van B. aanrijden. Mevr. B. constateerde dat het toch een hele toestand was geweest vannacht. Mevr. vG was op een brancard met een hoogwerker weg gebracht. Zij hadden het hele geval kunnen volgen. De brancard had maar net in het bakje van de hoogwerker gepast... Ik liep weer naar huis. In de loop van de middag belde mevr. L. Mevr vG. bleek te zijn gevallen in de badkamer, ze was vannacht om drie uur al weer thuis gekomen, vermoedelijk met een hersenschudding...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten