woensdag 9 februari 2011

Theorie en praktijk

Hoewel die dingen in de meeste gevallen weinig betekenis hebben ontwikkel ik mijn eigen theorieën over wat wel of niet een gunstig effect heeft. In beginsel blijft de mens maar een primitief wezen. Zo knipoog ik tegen de zon (als die schijnt natuurlijk want als ik hem niet kan zien ziet hij mij ook niet) in de hoop dat ik mooi weer zal hebben. In de praktijk geloof ik niet dat ik meer mooi weer heb dan een ander. Zo denk ik ook dat als ik een sjaal draag onder mijn overjas dat ik dan verkouden zal worden. Ik heb mijn sjaal dan ook al een hele tijd niet gedragen. De praktijk is dat ik op dit moment flink verkouden ben. Aangestoken door iemand anders? Ach ik denk dat je niet aangestoken wordt door iemand anders als je daar door andere omstandigheden niet vatbaar voor bent. Dus zou ik op zoek moeten naar die andere omstandigheden.
Zo'n verkoudheid ga ik te lijf met een frontale tegenaanval van vitamine C. Er speelt zich in mij dus een hevige strijd af tussen de bacillen van de verkoudheid en de moleculen van de vitamine C. Zou het helpen? Of kan ik net zo goed wachten tot de verkoudheid uit zichzelf weer overgaat?
Inmiddels kijk ik dezer dagen met extra aandacht naar het weer niet alleen dat in Nederland, maar ook dat in Philadelphia en in Palm Beach Gardens, want vrijdag gaan we naar Palm Beach Gardens met een tussenlanding in Philly. De vooruitzichten zijn niet zo slecht. In Nederland rustig weer met temperaturen boven 0, In Philadelphia zal de temperatuur als wij er aankomen net boven 0 zijn en in Palm Beach Gardens wijst de verwachting op temperaturen tussen de 20 en 25 graden. Niet slecht dus. Helpt het als ik dat weer intensiever volg?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten