zondag 6 februari 2011

De grote en de kleine koffer

Als je min of meer regelmatig in het vliegtuig stapt wordt de kwaliteit van je koffers een ding om aandacht aan te schenken. We begonnen met een degelijke Samsonite koffer, met een cijferslot, dat alleen al moeilijkheden bleek te veroorzaken, maar die koffers waren van een constructie en een materiaal dat ze leeg al meer dan 20% van de toegestane bagage in beslag namen. We kochten dus allebei een nieuwe koffer, zij het niet tegelijk. Dus toen Anneke met haar nieuwe koffer thuiskwam zei ik: ik wil er ook zo een maar dan groter. En dus heb ik nu een grote koffer, zoals op de foto te zien is.

De ratio achter deze keuze was niet erg groot. Uiteindelijk reis ik over het algemeen tamelijk licht. Een of twee verschoningen, een paar extra schoenen... Mijn koffer is meestal zo weinig gevuld dat ik cadeautjes mee kan nemen en het ruimtetekort van Anneke op kan vangen.
Toch is het onder omstandigheden wel gemakkelijk: Als we niet reizen en de koffers dus leeg zijn, past die van Anneke precies in die van mij. In onze berging is dus maar ruimte nodig voor één koffer.
Maar nu zijn we in het stadium dat we moeten kijken wat we precies mee moeten nemen; de koffers zijn weer tevoorschijn gehaald en staan klaar om ingepakt te worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten