zondag 27 februari 2011

Auto wassen

Ga je mee, zei Freerk, ik ga even mijn auto wassen. We reden een heel eind en kwamen bij de Pelican wasstraat. We stapten uit en geven de auto in handen van de wasploeg. Voor mij een verbazingwekkend verschijnsel. Tenminste 5 man begon de auto in te zepen en te wassen in een soort lopende band, waarbij na enige tijd de auto uit zicht verdween en aan de andere kant werd op gevangen door de ploeg die de auto aan de binnenkant zou schoonmaken: stofzuigen, bekleding afnemen, ruiten schoonmaken en de auto voorzien van een geurtje naar keuze (Freerk koos voor de geur: nieuw). Per auto waren twee man bezig met deze werkzaamheden. Al met al was toch een man of zeven bezig met het schoonmaken van de auto. Iets wat ik in Nederland nog niet heb gezien. De mensen die dit werk doen komen vooral uit Guatemala. Ze werken hard en zonder onderbreking, maar ze waren er naar mijn indruk tamelijk ontspannen mee bezig. Een geweldig arbeidsintensieve bezigheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten